Soraya | Paparizou Forum - International Fan Community
Helena Paparizou - Etsi & Etsi
Image Map

Soraya

A place for fans of particular singers and musicians to share informative posts and constructive reviews.

Re: Soraya - New English album 'Universe In Me' / Lead Single 'Plastic'

Postby Ruben » Fri Aug 03, 2012 3:16 pm

Soraya split up with Sony Music Spain Image (and her boyfriend too). That's the reason Con Fuego has been postponed many times.

What will be her next step? To sing a contract with Universal and record a collaboration with Playmen? Image

The good thing is that she states she's totally devoted to her new album right now. We'll se what happen.
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Samuel » Fri Aug 03, 2012 3:23 pm

Her boyfriend was Swedish if I remember correctly?

So, what label do Soraya have now then? Would be interesting to hear because that Helena also have breaked up with Sony Music (Greece).

Samuel
Spamarizou
Spamarizou
13270

Postby Ruben » Fri Aug 03, 2012 6:56 pm

Svenskjäveln wrote:Her boyfriend was Swedish if I remember correctly?

So, what label do Soraya have now then? Would be interesting to hear because that Helena also have breaked up with Sony Music (Greece).

Yes, you're right.

Her upcoming music plans still unkown. I hope we'll get some new info soon. Right now she's touring Spain (50 concerts!) and doing some gigs abroad.

It's strange cause in June they announced they were engaged

Reportaje de Soraya y Jony para Lecturas:

Image
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby alene » Fri Aug 03, 2012 8:28 pm

She's ended her contract with Sony?? I didn't expect that Image I hope she finds a new (and still good) label soon...
alene
Paparicious Hero
Paparicious Hero
5306
2005
Vrisko to Logo na Zo (2008)
-

Postby Ruben » Tue Aug 21, 2012 5:24 pm

alene wrote:She's ended her contract with Sony?? I didn't expect that Image I hope she finds a new (and still good) label soon...

She's going to release her new music under her own label!!

Do you think that's a good idea? In my opinion, if she pretends to control 200% her career, then it is. But it could be really hard in terms os airplay radio, promotion if you don't have the support of a major label.

Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby alene » Tue Aug 21, 2012 5:38 pm

Ruben wrote:
alene wrote:She's ended her contract with Sony?? I didn't expect that Image I hope she finds a new (and still good) label soon...

She's going to release her new music under her own label!!

Do you think that's a good idea? In my opinion, if she pretends to control 200% her career, then it is. But it could be really hard in terms os airplay radio, promotion if you don't have the support of a major label.

Exactly what I think.
Will this turn out right? I guess it's risky but we know how she's like and how much she wants her career to be the best it can, so she'll have plenty of control this way. Let's see how it turns out...
alene
Paparicious Hero
Paparicious Hero
5306
2005
-

Postby Derek » Sat Aug 25, 2012 9:55 pm

Wow some unexpected news about Soraya. Hope all these changes in her personal and professional life will be for the better. Can't wait to hear another "Live your dreams" by her. I think she still hasn't shown us what she is capable of as an artist. I have greater expectations from her that's why you always see me posting here although I am not that much into her music!
Derek
General Manager
General Manager
15890
2001
Die For You

Postby Ruben » Fri Sep 07, 2012 2:10 pm

NEW LOOK... AND PROJECTS!

Soraya's new look (finally long hair!). She looks muuuuch better :D

Image

She's finishing her new single and videoclip, which will come out soon.

Another important project has been announced these days: Soraya has signed a contract with Mediaset to present a TV show. The program will be broadcasted by Telecinco in prime time:

José Corbacho y Soraya Arnelas, pareja de presentadores en Telecinco

Conducirán junto a Laura Barriales, estrella de la televisión italiana, dos entregas de un show de variedades en prime time, producido por El Terrat y que contará con la colaboración del equipo del montaje teatral “The Hole”.

El que fuera colaborador estrella de Andreu Buenafuente vuelve a Telecinco tras el tropiezo sufrido con “Todo el mundo es bueno”. Con un contrato de larga duración, José Corbacho se encuentra desarrollando proyectos de ficción y entretenimiento y precisamente uno de ellos se grabará en las próximas semanas.

Se trata de un formato, que fuentes cercanas a su producción definen como “un gran show de variedades con grandes actuaciones de gente muy diferente” en el que Corbacho compartirá las tareas de presentación con la cantante Soraya Arnelas y con Laura Barriales, estrella de la televisión italiana aunque de nacionalidad española, según ha conocido en exclusiva Megatele.es.

Las mismas fuentes marcan distancias con “Todo el mundo es bueno”, el último programa de entretenimiento conducido por el propio José Corbacho y Pilar Rubio. “Este formato no es un talent show, no es un concurso y tampoco hay jurado, simplemente se tratará de un espacio de actuaciones y variedades donde podrá haber entrevistas”, apuntan.

El programa, que se grabará a finales de septiembre desde el madrileño Teatro Calderón y que constará en principio de dos entregas, estará coproducido por El Terrat y contará con la participación del equipo técnico y artístico de “The Hole”, el espectáculo en vivo que se representa en ese teatro desde la primavera del año pasado, que ha contado con Paco León, Alex O`Dogherty y La Terremoto de Alcorcón como maestros de ceremonias.

Respecto al día y horario de emisión, no hay indicación concreta por parte de la cadena, aunque sí está confirmado que se emitirá en horario de máxima audiencia. Teniendo en cuenta que la grabación se desarrollará a finales de septiembre, su puesta de largo en la pantalla podría llevarse a cabo en el periodo navideño.

Soraya Arnelas negoció su incorporación como jurado a “Tú sí que vales”

Tal y como publicó Megatele.es, Soraya Arnelas negociaba la semana pasada directamente con Telecinco su incorporación a la cadena como jurado de “Tú sí que vales”. Según parece, en la recta final de la negociación y sin un acuerdo concreto en el aspecto económico, la cadena le ofreció un puesto superior, de copresentadora en el nuevo show de Corbacho.

Por su parte, Laura Barriales, aunque prácticamente es una desconocida por su trabajo en nuestra pequeña pantalla, es una de las caras más populares de la televisión en Italia, donde lleva varios años residiendo y trabajando como presentadora y actriz.

No obstante, la guapa comunicadora, nacida en León hace 29 años, ha aparecido en las revistas de crónica social en España por mantener una relación sentimental con el ex piloto de motos Sete Gibernau, que duró más de dos años y que ya finalizó.
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Derek » Sat Sep 08, 2012 3:12 pm

GORGEOUS! Image Hide all the scissors away from her! Image
Derek
General Manager
General Manager
15890
2001
Die For You

Postby Ruben » Wed Nov 07, 2012 8:33 pm

Soraya just launched her own label Valentia Records, and she said she left Sony in good ways because she wants to manage all the details of her projects. She's (finally) in London recording With Fire/Con Fuego with the international producers 'Tracklacers'.

A Soraya's friend (a DJ-producer) said: 'Con Fuego is really stunning, you will be surprised. But when you'll be able to know the producer of the next single, you will scream'.

The videoclip will feature a well known (Spanish) male actor, and will look like a movie.

Image
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Ruben » Fri Jan 18, 2013 11:18 pm

Soraya's new project coming soon

After leaving Sony Music, finally we can say Soraya took the control of her career by her own. Not only by launching her own label (Valentia Records), but achieving a new goal with her new single/movieclip thanks to the crowfounding (via My Major Company):

Image

33,472 € raised thanks to her fans and the sponsors of her 2013 Tour: Burn (Coca Cola) and Nutricion Center. Not bad, isn't?

That amount will help Soraya's new project which consist in an ambitious music video (well, movieclip) and her brand new single recorded in London under the production of The Tracklacers (The Saturdays, Pink, Christina Aguilera, etc).

Con Fuego
(With Fire) - teasers

What do you think about being 'helped' via crowfounding?

She can success without a multinational suporting her (radios, promo, etc) ??

Image
Image
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Derek » Sun Jan 20, 2013 4:33 am

It's very difficult (if we are talking about international success and not just locally) but I have faith in her ambition and I hope she will, all it takes is some good music! Glad she's raised that amount btw. Her fans are quite generous! Image

P.S. Long hair suits her sooo much better! She looks stunning in the 2nd pic!
Derek
General Manager
General Manager
15890
2001
Die For You

Postby Ruben » Mon Feb 18, 2013 10:38 am

CON FUEGO Released!

Image

After months of recordings and raising funds for her new project, Soraya, the spanish representative at the 2009 Eurovision Song Contest, has released a new electronic/dance track in co-operation with Aqeel. This is the first song, she is releasing along with her new company label, Valentia Records. The song has already reached the top in Itunes Spain (#1) and it’s being a complete success.

The videoclip will also be release in coming weeks, as she is still filming. Soraya has enjoyed the cooperation of their fans with well known micromecenazgo strategy, a collective financing in exchange for various privileges or gifts, thanks to which it has earned enough money to implement this ambitious project. Soraya will held her first concerts of the season on April 14 and 26 in Coria and Sevilla respectively.

Text: Oikotimes

Con Fuego (radio edit)

Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Ruben » Thu Mar 21, 2013 12:35 am

Con Fuego storyboard

Image
Image
Image
Image

Making

Image
Image
Image
Image

Soraya will take the role of Molly Roberts (famous singer in the fiction). During a concert she will be involved in a murder.

The movie/videoclip costs 120,000€! Image fortunately some big brands supported the project.
There are some scenes with helicopter.
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Derek » Thu Mar 21, 2013 4:01 am

Are you sure it's not 12.000€? If I am not mistaken Elena's costliest video is "My Number One" (it was once reported that it cost around 50.000€ to shoot) and it's probably one of the costliest (if not the no.1 costliest) ever shot in Greece. Hope it turns out good for Soraya, sounds like a promising project. On the other hand she never seems to want to get rid of those crazy outfits and unusual hairstyles. She's so much prettier and natural with her long hair and simpler outfits but I I know I should have gotten used to it by now.
Derek
General Manager
General Manager
15890
2001
Die For You

Postby Ruben » Thu Mar 21, 2013 9:01 am

Sorry, I did not mention the total amount is 120,000 because the project consists in a movie of 10 minutes lenght (featuring well known actors) titled ''On Fire". The music video will be taken from de movie then. The info is from the press conference. They told over 50 professionals worked in the movie and 200 extras. They were shooting during 5 days.
The movie will be released in several cinema festivals.
I don't understand the purpose of doing this...I think it's a madness!

http://www.20minutos.es/noticia/1764846/0/

Btw, she's working with the Swedish producer Tortuga on her next single, which will have a more european sound.

She's amazing, but I think she's TOO ambitious considering the current economical situation. But at least she's doing what she wants.

There's an official web site with more info: http://www.onfirethemovie.com

Another pic from the making of the movie/video from the simulation of the concert of Molly Roberts:

Image
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Derek » Fri Mar 22, 2013 3:35 am

Thanks for the info Ruben! I am looking forward to hearing (and seeing) some new material by her. I love her ambition and determination and I've always thought she sets a good example of how other similar artists (e.g. Elena) should treat their career! Image
Derek
General Manager
General Manager
15890
2001
Die For You

Postby Ruben » Sat Mar 23, 2013 9:39 pm

Determination, that's the key Derek Image

This week Con Fuego debuted in Maxima 51 Chart, the biggest dance radio station in Spain. They premiered the Antoine Clamaran Remix, which has been a big surprise. It's good Clamaran and Soraya still in touch... I'm sure she will fight for the French market again.

http://www.maxima.fm/51Chart/

The song still climbing the charts also in Los40.

An EP will be released soon with all the remixes.

Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Ruben » Thu Apr 04, 2013 12:14 am

Great performance of Con Fuego in the final of the TV show 'Mira Quién Salta'. She was stunnig!

The song is quite popular right now Image

http://www.telecinco.es/miraquiensalta/programas/final-03-04-2013/Soraya-canta-salta-trampolin_2_1582380187.html
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072

Postby Ruben » Tue May 14, 2013 8:17 pm

Videoclip

[url=http://m.youtube.com/#/watch?feature=player_embedded&v=XmfXaWzxE8w&desktop_uri=%2Fwatch%3Ffeature%3Dplayer_embedded%26v%3DXmfXaWzxE8w[/youtube]]http://m.youtube.com/#/watch?feature=player_embedded&v=XmfXaWzxE8w&desktop_uri=%2Fwatch%3Ffeature%3Dplayer_embedded%26v%3DXmfXaWzxE8w[/youtube][/url]
Ruben
Paparizoid
Paparizoid
2072
PreviousNext

Return to Music & Singers